Audi este o companie constructoare de automobile din Germania şi este o subdiviziune a concernului Volkswagen. Compania îşi are sediul principal în Ingolstadt, Bavaria, Germania.
Istoria Audi este una dintre cele mai colorate poveşti din istoria automobilelor în general. Emblema Audi cu cele patru cercuri reprezintă una dintre cele mai vechi uzine de automobile din Germania şi unirea în 1932 a patru producători de vehicule: Audi, DKW, Horch şi Wanderer. Aceste companii au stat la baza formării Audi AG de astăzi.
Anul 1950 a pus baza construcţiei primului automobil produs de Audi în perioada postbelica - Auto Union DKW. Din cauza lipsei de spaţiu în Ingolstadt, Audi începe perioada de expansiune şi cumpără terenuri noi pentru a-şi extinde capacitatea de producţie.
În anul 1970 începe exportul automobilelor Audi în SUA. Primul model ajuns în SUA a fost Audi Super 90 şi Audi 100. Din 1973 la acestea s-a alăturat modelul Audi 80. În această parte a lumii mărcile Audi aveau o semnificaţie şi denumiri aparte: Audi 4000 pentru Audi 80, Audi 5000 pentru Audi 100.
În 1980 ia naştere modelul unic – Audi Quattro. Acesta se deosebea prin tracţiune integrală perfectă pentru acele timpuri. Acest concept a fost folosit înainte numai la camioane şi maşini off-road. Modelele bazate pe tracţiune quattro au avut succes printre maşinile sport şi şi-au făcut în scurt timp loc printre modelele preferate la Audi.
În 1985, Audi NSU Auto Union AG a fost redenumit în Audi AG.
Audi a prezentat în toamna anului 1991 două modele sport senzaţionale: Audi quattro Spyder la expoziţia de la Frankfurt şi Audi Avus quattro la expoziţia din Tokio.
În martie 1994, Audi AG prezintă la Geneva, noul model pentru segmentul premium, Audi A8. Acesta este primul model cu caroserie completă din aluminiu. Din acel moment, un nou sistem de nume au fost utilizat pentru modelele Audi. Din acel moment Audi A80 a fost cunoscut sub numele de Audi A4, iar Audi 100 ca Audi A6. Aceste modele au fost urmate în 1996 de Audi A3 un model reprezentativ pentru clasa compactă. Producţia pentru Audi A2, primul model scos în volum mare a început abia în iunie 2000.
Compania îşi are originile încă din anul 1899, de la August Horch. Primul automobile Horch a fost produs în 1901, la Zwickau. În 1909, Horch a fost dat afară din compania înfiinţată de el însuşi. Horch a pornit o nouă afacere în Zwickau şi a continuat să folosească marca Horch. Foştii parteneri l-au dat în judecată pentru încălcarea drepturilor de autor, iar un tribunal german a decis că marca Horch aparţinea fostei sale companii. August Horch a fost forţat să înceteze folosirea propriului său nume de familie în noua sa firmă constructoare de autovehicule. Horch a convocat o şedinţă pentru a găsi un nou nume pentru companie. În timpul şedinţei, fiul gazdei, Franz Fikentscher, studia în linişte limba latină, într-un colţ al camerei. De câteva ori a părut că vrea să zică ceva, dar se răzgândea, până când, în cele din urmă, a zis: „Tată! – audiatur et altera pars... Nu ar fi o idee bună să îi spuneţi Audi în loc de Horch?”. («Horch!» pe nemţeşte înseamnă „ascultă!”, echivalentul pe latină fiind „audi!”). Ideea a fost acceptată cu entuziasm de toţi cei de faţă. Afirmaţia că AUDI ar fi abrevierea denumirii „Auto Union Deutschland Ingolstadt” nu corespunde adevărului.
Audi a început cu un motor cu patru cilindri, de 2.612 cc (2.6 l), urmat de un model de 3.564 cc (3.6 l), precum şi un motor de 4.680 cc (4.7 l) şi unul de 5.720 cc (5.7 l). Aceste maşini au avut succes chiar şi la evenimentele sportive. August Horch a părăsit compania Audi în 1920. Primul model cu şase cilindri, 4.655 cc (4.7 l) a apărut în (...). În 1928, compania a fost cumpărată de danezul Jørgen Rasmussen, prorietarul firmei constructoare de automobile şi motociclete DKW. În acelaşi an, Rasmussen a cumpărat ce a rămas din întreprinderea constructoare de autovehicule Rickenbacker, inclusiv utilajele necesare fabricării motoarelor cu opt cilindri. Aceste motoare echipau modelele Audi Zwickau şi Audi Dresden, lansate în 1929. În acelaşi timp au fost produse modele cu şase, respectiv patru cilindri, cumpărate de la Peugeot. Automobilele Audi din acea perioadă erau luxoase, cu caroserii speciale.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu