sâmbătă, 16 mai 2009

Alfa Romeo

Importatorul marcii Alfa Romeo in Romania, Autoitalia, va lansa saptamana viitoare cel mai nou model al acestei marci, MiTo, o masina ce apartine clasei supermini si care a devenit, odata cu intrarea sa in portofoliul Alfa, cel mai ieftin produs al italienilor.

Principala caracteristica a lui MiTo, dincolo de dimensiunile sale reduse (4,06 metri lungime) si pretul abordabil, este data de faptul ca se va produce, cel putin deocamdata, doar in caroserie in 3 usi, ceea ce ii va accentua caracterul sportiv. Mai mult, designul sau aminteste de supercarul 8C Competizione, de la care a imprumutat o serie de elemente stilistice. Cei de la Alfa Romeo se bazeaza foarte mult pe acest model, atat ca numar de vanzari, cat si pentru a produce o profunda schimbare in mentalitatea europenilor vizavi de pejudecata legata de fiabilitatea modelelor Alfa.

Alfa Romeo MiTo a fost desenata la centrul de design din Milano si construita la uzinele din Torino, astfel ca originea numelui sau este explicata cu usurinta. In plus, producatorul evoca si teremenul „mitologie”, in asocierea cu MiTo, nu in ultimul rand, fiind speculata si similitudinea fonetica cu expresia „me too” din engleza. Motorizarile versiunii de baza (va fi produsa si GTA, cu 230 CP, de anul viitor) sunt specifice segmentului din care masina face parte, cu un entry-level de 1.4 litri, 78 CP, plus variante turbo ale acestuia, de 120 CP si 155 CP, precum si doua diesel, Multijet, respectiv 1.3 litri si 1.6 litri, ultimul, avand 120 CP, fiind proaspat intrat in familia JTD a grupului Fiat. Pretul de pornire pentru Romania va fi anuntat saptamana viitoare, in Europa de Vest acesta fiind de aproximativ 14.000 de euro. In Germania, MiTo se vinde cu 9.990 de euro, prin intermediul Programului Rabla local, Alfa Romeo acordand un discount de 1.800 de euro peste cei 2.500 de euro din partea Guvernului.

Cel mai important rival al lui MiTo este Mini, produs de grupul BMW.

De la trecut la prezent

Compania care este cunoscuta astazi ca Alfa Romeo, a fost infiintata de catre Cavaliere Ugo Stella, in 1907. Stella facea parte din aristocratia orasului Milano. La momentul infiintarii Companiei, el a Alfa Romeo logoinitiat un parteneriat cu Alexandre Darrcq, o firma franceza. Cand parteneriatul a cazut, Stella si investitorii sai italieni au mutat productia la o fabrica in Portello, o suburbie a orasului Milano. Acesta a fost momentul in care numele companiei a fost modificat in ALFA. In 1910, ALFA a produs prima masina non-Darracq. A fost proiectata de Giuseppe Merosi si a fost numita 24HP, datorita puterii produse. Merosi a continuat cu design-ul unei serii de automobile ALFA puternice, 40 si 60HP. Apoi Compania a intrat in circuitul de curse auto. In 1911, pilotii Ranzoni si Franchini au condus automobilele ALFA la Targa Florio.



Razboiul

Cand a izbucnit Primul Razboi Mondial, productia ALFA a fost oprita pentru 3 ani. ALFA ajuns sub indrumarea lui Nicholo Romeo, un antreprenor Neopolitan. El a reorganizat fabrica pentru a produce echipamente militare pentru efortul de razboi al aliatilor si italienilor. In timpul anilor de razboi, ALFA a facut motoare si componente de aeronave, compresoare, generatoare, locomotive grele si munitie. Multe produse din timpul razboiului au fost bazate pe motoare existente pe care ALFA le-a construit inainte de razboi.

Romeo a preluat controlul complet al ALFA, atunci cand Primul Razboi Mondial s-a incheiat. Prin 1919, productia de masini a fost reluata.

Alfa Romeo Spider de la Roma
Alfa Romeo Spyder in Roma

Numele companiei a fost schimbat din ALFA in Alfa Romeo in 1920. Prima masina produsa sub noul nume a fost Torpedo 20-30HP . Designer-ul sef al Companiei inca era Giuseppe Merosi. Alfa Romeo a produs masini de curse si de strada, cum ar fi RL Targa Florio si 40-60HP.

Nou designer sef

In 1923, Giuseppe Merosi a fost inlocuit in postul de designer sef de Vittorio Jano, care a fost momit de la Fiat de catre pilotul Alfa Romeo, Enzo Ferrari. Prima Alfa Romeo proiectata de Jano a fost P2 Grand Prix. In 1925, masina a castigat Campionatul Mondial pentru Companie.

Seria

Jano a proiectat o serie de masini de strada pentru Alfa Romeo. Ele au fost bazate pe motorul P2 si au avut si motoare cu 4, 6 si 8 cilindrii in linie. Erau construite din aliaj usor, aveau bujii localizate central, camere de ardere semisferice, doua axe cu came localizate in chiulasa si cate doua randuri de supape pentru fiecare banc de cilindrii. Jano a proiectat intotdeauna masini puternice si fiabile.

Probleme la Alfa Romeo

Cand s-au incheiat contractele pentru echipamente militare, in 1928, Compania a intrat in faliment. Nicholo Romeo a plecat din Companie. Guvernul a preluat controlul si in 1933, a salvat Alfa Romeo. La acea vreme, Alfa a devenit o emblema nationala a Italiei lui Mussolini.

Al doilea razboi mondial

In timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial, fabrica Alfa Romeo a fost distrusa complet in timpul bombardamentelor. Dupa razboi, Compania s-a straduit sa supravietuiasca. Productia modelelor de lux a fost inlocuita cu masini de serie mai mici. Astfel Compania a reusit sa isi refaca o baza financiara solida.

Mai multe probleme financiare

Anii 1970 au gasit Alfa Romeo din nou cu probleme financiare imense. Cand Fiat a cumparat Compania in 1986, guvernul italian a incetat sa mai acorde asistenta financiara. Un nou grup, Alfa Lancia Spa a fost format. Acesta urma sa produca atat automobile ALFA, cat si Lancia.

Istoria ALFA in curse

Multe victorii de prestigiu au fost inregistrate de catre Alfa Romeo in Touring, Fast Touring, Prototypes si Formula 1. Unele victorii fantastice au fost castigate, de asemenea, de piloti privati in competitiile de raliuri.

Emblema Alfa Romeo

Romano Cattaneo a fost insarcinat cu design-ul unei embleme pentru ALFA bazata pe orasul Milano, in 1910. El a fost inspirat, spune povestea, de Crucea Rosie si stema de lupta a familiei Visconti. El l-a recrutat pe designer-ul Giuseppe Merosi pentru a-l ajuta cu proiectul emblemei. Schitele includeau emblemele familiei Visconti si a orasului Milano. Emblemele au fost compuse intr-un design circular. Marginea era un inel de culoare albastru metalic inchis. Incluse erau numele de ALFA si Milano. Cele doua nume erau separate de doua noduri ale dinastiei Savoy. care au fost inlocuite de noduri in forma de val in 1946. Logo-ul a fost schimbat din nou in 1972, atunci cand cuvantul MILANO a fost abandonat. Cele doua simboluri milaneze au ramas sub numele de Alfa Romeo.

Vehicule de urgenta

De-a lungul anilor, autoturismele Alfa Romeo au fost utilizate de catre politie pentru urmarirea si retinerea infractorilor. Italia, Malaezia si Elvetia a descoperit ca Giulia 1.6 era o masina perfecta pentru a fi utilizata la aplicarea legii. Italia a inlocuit Giulia 1.6 cu Giulietta si in anii 1980, cu 75.

Prestigiul

Alfa Romeo a fost de multa vreme o masina de prestigiu. in anii 1980, vedeta de cinema Liza Minelli a calatorit in Italia pentru o serie de concerte. A sosit intr-un Alfa Romeo 90.

Alfa Romeo azi

Alfa Romeo continua sa produca masini de inalta calitate pentru pasageri. De asemenea, Alfa Echipa isi insuseste victorii pe pista de curse. Daca sunteti in zona Artese, si doriti sa aflati mai multe despre istoria Alfa Romeo, asigurati-va ca vizitati Muzeul Alfa Romeo.

articol tradus din limba engleza

Alfa Romeo Masini de spectacol Italia

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu