sâmbătă, 16 mai 2009

Aro

ARO (Auto România) a fost un producător de vehicule off-road din Câmpulung-Muscel, România. Şi-a început producţia în 1957 şi a produs 360.000 de vehicule, dintre care două treimi au fost exportate în 110 ţări (înainte de 1989 90% din producţie a fost exportată).

În septembrie 2003, Statul român a vândut, pentru preţul de 180.000 USD, 68,7% din ARO companiei americane "Cross Lander", deţinută de John Perez. În contractul de privatizare erau prevăzute investiţii de 2 milioane de dolari în ARO, dar nici o investiţie nu a avut loc iar echipamentul ARO a fost vândut.

Societatea Comerciala ARO SA este amplasata in Campulung Muscel, un important centru comercial inca din secolul al XIII-lea. Orasul este situat pe drumul european E 574, la 598m altitudine, pe albia Raului Targului. Cel mai apropiat aeroport este Aeroportul Otopeni, situat la 20 km de Bucuresti si la 172 km de Campulung.
Pe amplasamentul actual al S.C. ARO S.A. activitatea industriala a inceput in anul 1885 prin infiintarea unei fabrici de hartie a companiei Letea. Dupa Primul Razboi Mondial, fabrica s-a transformat in societate pe actiuni, producand si celuloza. Intre anii 1943-1944 au fost produse elice de avion si echipamente de tragere pentru Intreprinderea de Avioane Brasov, iar intre 1954-1957, parti componente pentru industria auto.
1957 reprezinta anul in care a fost produs primul automobil de teren in Romania, IMS 57. In anul 1959 a fost lansat modelul imbunatatit M 59. 1961 reprezinta anul in care incepe programul de proiectare si pregatire de fabricatie al automobilului M 461, a carui productie de serie debuteaza in 1964. Prototipul era echipat cu un motor conceput si realizat la Campulung sub denumirea de M 207, plasand autoturismul in media performantelor mondiale de la acea vreme pentru clasa de autovehicule tot-teren. Acesta reprezinta primul model comercializat la export incepand cu anul 1965, in total fiind exportate 53.000 bucati M 461 in 55 de tari.
In 1972 se lanseaza in fabricatie gama ARO 24 cu cele cinci modele ale sale, iar in 1980 intra in productia de serie gama de automobile ARO 10. In 1984 s-a inceput producerea primului motor Diesel ARO, L 27, iar in 1989 a motorului L 30 (benzina).
Un nou model ARO 10, numit ARO Spartana, a fost lansat in 1997, in variantele de motorizare RENAULT TWINGO si DACIA.

In acelasi an s-a lansat familia de autovehicule militare ARO DRAGON.
Strategia de dezvoltare a produselor ARO a avut in vedere incepand cu anul 2000 sectorul de autoutilitare 4x4 sau modele care au un pronuntat caracter utilitar.
In prezent automobilele ARO sunt aliniate la normele de poluare EURO 2 si EURO 3 (motorizari diesel si benzina) si satisfac cerintele de securitate rutiera activa si pasiva impuse de reglementarile internationale.
De-a lungul celor peste 45 de ani de activitate industriala in domeniul auto, ARO a produs aproximativ 380 000 automobile de teren 4x4, care au fost exportate in proportie de doua treimi in peste 110 tari de pe toate cele 5 continenete.
Situatia actuala a societatii
Domeniul de activitate al S.C. ARO S.A. a fost de proiectare, producere si comercializare în tara si strainatate a automobilelor de teren, a pieselor de schimb aferente, a componentelor auto si a SVD-urilor specifice, asigurare service în perioada de garantie si post garantie pentru produsele comercializate, precum si efectuarea de operatiuni de comert exterior, operatiuni de fond valutar în interesul societatii.
În prezent S.C. ARO S.A. se afla în procedura falimentului reglementata de Legea 85/2006 privind procedura insolventei, hotarâta prin încheierea nr.83/15.06.2006, pronuntata de Tribunalul Timis, Sectia Contencios Administrativ în dosarul 6467/COM/S/2005, Dosar format nou 861/30/2006 pe rol la aceeasi instanta.

Dat fiind aceasta situatie activele societatii vor fi scoase la licitatie conform prevederilor legale în baza Regulamentelor aprobate de Adunarea Creditorilor.

14 comentarii:

  1. Si-au batut joc de o emblema nationala...........PACAT.
    Mai nou acum au inceput sa demoleze halele de la Aro si au creat un Parc industrial..........
    O sa ne para rau Mai tarziu............

    RăspundețiȘtergere
  2. pacat, era masina romanului.... il vom cauta mai tarziu

    RăspundețiȘtergere
  3. Masinile ARO au castigat cu motor frantuzesc Raliul Paris Dakar 87 dar tradatorii de neam si tara au facut praf fabrica .Puteam sa concuram cu Aro 264 si pe chinezi si pe indieni......

    RăspundețiȘtergere
  4. degeaba ne batem gura nimeni si nimic numai e cum a fost inainte de '89

    RăspundețiȘtergere
  5. Da. Pacat . Si eu am Aro si iubesc masina asta. Pacat de oamenii care au cumparat fabrica ca nu au stiu ce sa faca cel mai bine din ea..... Putea sa iasa de 100 de ori mai bine decat au facut-o. Pacat inca odata...Oamenii care nu au realizat nimic pentru Romania. Altii....

    RăspundețiȘtergere
  6. Aia de au cumparat uzina ii doare in cot de tara si de ARO, ei si-au castigat banii si gata.

    RăspundețiȘtergere
  7. PARLAMENTARI MASI DE IDIOTI

    RăspundețiȘtergere
  8. De ce statul roaman nu vrea sa mai investesca in ARo de ce trebuie sa astepam salvarea de afara mereu ba de la francezi ba de la italieni noi nu santem bunii de nimic pana in 89 erau arourile exportate in vreo 110 tari dak nu ma insel sh akm nu mai sunt bune de nimik sau ce trebuie sa vina strainu sa bage banu sh pe urma sa ne scoata banu usor din tara asa ne ducem de rapa ne mai sh miram ca nu avem locuri de munca noi ne o facem cu mana noastra ar trebui ca statul roman sa mai sh investesca nu numai sa ia banii ia ganditiva cate locuri de munca erau inainte sh cate sunt akm la aro prosti mai suntemi fratilor numa la furat le sta gandul asa ne trebuie ca e mai bine daca vindem tota tara la straini toata industria a fost vanduta la starini de niste hotii care nu se gandesk numa la ei.Concluzia este ca si statul roman ar mai trebui sa mai faca niste investiti nu numai VANZARI parca noi nu am fi in stare sa fabricam o masina pur romanesca ca si pana akm .dj yrynel

    RăspundețiȘtergere
  9. pacat de ea. este si va ramane cel mai bun suv din romania. nici nu se compara cu duster. cu un motor diesel 6v si o directie de ims M461 punea la pamant chiar si BMW x6. pacat

    RăspundețiȘtergere
  10. si eu am o camioneta si regret ca nu mai pot sa o intrtin + k te omoara taxele

    RăspundețiȘtergere
  11. si eu am un 244 sa ii ia mama dracu sa iiarda focu

    RăspundețiȘtergere
  12. conduc un aro din 1990 la o intreprindere si pot sa va spun ca atunci toti intorceau capul cand vedeau aro trecand si am ajuns ca acuma,in 2011 sa ma ascund de controlul rar pt. ca desi are toate in regula fiind aro tot capata ceva in neregula.

    RăspundețiȘtergere
  13. pacat a fost o masina de aur pentru noi romanasi si erau in regula .pacat ca sa stins acest brand merita mai multa atentie din partea conducatorilor .pacat de oameni ca si-au pierdut locul de munca

    RăspundețiȘtergere
  14. ce se poate spune???nimic,totusi pot doar sa zc ca am aro in sange desi am doar 20 de ani,tatal meu a dentinut 2 aro 243 si acum vrea sa cumpere un 320,momentan am mostenire de la el un 243 la care am muncit toata vara sa-l resturez si credeti-ma m-am lovit de foarte multe probleme cea mai rea fiind rugina,cu ocazia asta am invatat sa folosesc aparatul de sudura si autogenul....nu am terminat restaurarea pt ca am inceput facultatea dar o sa o termin......iar cand o sa-l termin pot sa zic,ca sunt mandru ca,conduc romaneste...mandru ca am ARO

    RăspundețiȘtergere