sâmbătă, 16 mai 2009

Aixam

Primele modele de miniautomobile AIXAM intra pe piata romaneasca la SIAB
Cele mai mici automobile de la SIAB 2003, sunt fara doar si poate cele produse de constructorul francez AIXAM, lider european al vehiculelor denumite si "quadricycles", aceste minimobile urmand a fi importate si in Romania de compania Total Car din Sibiu, potrivit directorului general al firmei, Nicolae Oiesdean.

aceste vehicule la salon pentru a atrage atentia publicului, pentru a le face cunoscute si pentru a incepe campania de vanzari. Intentiile companiei sunt de a comercializa circa 80-100 de unitati anual, pe piata romaneasca" spune directorul Total Car. Avantajul acestor vehicule il reprezinta faptul ca ele pot fi conduse, potrivit legislatiei, incepand de la varsta de 16 ani, cu permis de conducere categoria B1.

Primele modele de miniautomobile AIXAM intra pe piata romaneasca la SIABDe altfel, legislatia europeana prevede ca vehiculele de acest tip, denumite "heavy quadricycles" - cu greutate pana la 550 kg si putere de pana la 15 KW - pot fi conduse, cu permis categoria B1, de la varsta de16 ani. In acest fel, masinutele AIXAM pot gasi o nisa destul de importanta pe piata auto romaneasca, aceste modele fiind destinate in exclusivitate tineretului. "Aceste modele sunt o alternativa mult mai sigura pentru parintii care vor sa cumpere un vehicul copilului lor, prin comparatie cu motoscuterele sau motocicletele", spune managerul firmei importatoare.

Gama AIXAM cuprinde 5 variante de caroserie, care delimiteaza 5 modele diferite, Berline 400, Saloon 500, Minivan 500, Pick-Up 500 si Cabrio, cu variantele 300, 400 si 500. Cifrele din coada numelui reprezinta capacitatea cilindrica a motorului care echipeaza modelul. Motoarele sunt Diesel Kubota, cu 2 cilindri in linie, in patru timpi, puterea fiind cuprinsa intre 6 si 14 CP. De remarcat este faptul ca transmisia la aceste vehicule este automata.

Viteza maxima este limitata electronic la 45 sau 75 km/ora, iar autonomia rezervorului de 16 litri este intre 400 si 500 de kilometri. Preturile fara taxe ale acestor minivehicule incep de la 7.370 de euro, pentru varianta Cabrio, decapotabila, si urca, in functie de model si nivel de echipare, pana la 10.600 euro, pentru modelul Saloon Super Luxe 500.5.

4 comentarii:

  1. Frumusica masinuta , chiar mi-ar placea sa o am masina de oras

    RăspundețiȘtergere
  2. misto::X:X:X eu am vrut sa imi iau una dar mia zis uni ca e masina proata priectata si daca intra unu cu 80 km/h in tine te omoara pe lok. dar sa vad poate pana la urma imi iau .

    RăspundețiȘtergere
  3. misto masinutele :X:XX: eu imi iau un aixam 500 peste 4 luni :X:XX:X si am auzit ca i pot da limitatoru jos , si pot sa prind intre 110 si 120 km/h , si in cea ce priveste siguranta , Dumnezeu cu mila. daca imi iau ovreau sa ma informez daca pot sa i maresc puterea putin :X:X:X in caz ca stie cineva sa imi zica la id vasy_1994

    RăspundețiȘtergere
  4. am avut si eu acu un an un aixam 500 si prindea 120 ... dar nu stiu ce avea la motor ca asa mi la dat tata fara limitator .

    RăspundețiȘtergere